کد مطلب:277225 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:127

انجیل لوقا
«كمرهای خود را بسته، چراغهای خود را افروخته بدارید. و شما مانند كسانی باشید كه انتظار آقای خود را می كشند، كه چه وقت از عروسی مراجعت كند، تا هر وقت آید و در را بكوبد بی درنگ برای او باز كنند. خوشا به حال آن غلامان كه آقای ایشان چون آید ایشان را بیدار یابد... پس شما نیز مستعد باشید؛ زیرا در ساعتی كه گمان نمی برید پسر انسان می آید». [1] .

«و در آفتاب و ماه و ستارگان علامات خواهد بود و بر زمین، تنگی و حیرت از برای اُمّتها روی خواهد نمود، به سبب شوریدن دریا و امواجش. و دلهای مردم ضعف خواهد كرد از خوف و انتظار آن وقایعی كه بر ربع مسكون ظاهر می شود، زیرا قوّت آسمان متزلزل خواهد شد. و آنگاه پسر انسان را خواهند دید كه بر، ابری سوار شده با قوّت و



[ صفحه 342]



جلال عظیم می آید». [2] .

همان گونه كه قبلا توضیح دادیم مقصود از «پسر انسان» حضرت مسیح (علیه السلام) نیست، زیرا مطابق نوشته مستر هاكس آمریكایی در «قاموس كتاب مقدّس» این عبارت 80 بار در انجیل و ملحقات آن (عهد جدید) آمده است كه فقط 30 مورد آن با حضرت عیسای مسیح (علیه السلام) قابل تطبیق است». و امّا 50 مورد دیگر از نجات دهنده ای سخن می گوید كه در آخر زمان و پایان روزگار ظهور خواهد كرد و حضرت عیسی (علیه السلام) نیز با او خواهد آمد، و او را جلال و عظمت خواهد داد، و از ساعت و روز ظهور او جز خداوند ـ تبارك و تعالی ـ كسی اطّلاع ندارد، و او كسی جز حضرت مهدی (علیه السلام) آخرین حجّت خدا نخواهد بود.


[1] كتاب مقدّس، انجيل لوقا، ص 116 باب 12، بندهاي 35 و 36 و 37 ـ 40.

[2] انجيل لوقا، باب 21، بندهاي 25 ـ 27.